środa, 3 listopada 2010

Prawo perspektywy

„Z chemicznego punktu widzenia alkohol działa silnie hamująco. Jednakże na krótko, osłabiając samokontrolę pijącego, działa nań pobudzająco.Wiele działań marketingowych wywołuje podobne zjawisko – skutki długookresowe stanowią dokładne przeciwieństwo skutków krótkookresowych.”

Czy wyprzedaż zwiększa obroty firmy, czy je zmniejsza?
Oczywiście w krótkim okresie je zwiększa. Jednakże praktyka pokazuje, że w długim okresie wyprzedaże zmniejszają obroty, ponieważ uczą klientów „nie kupowania” po „normalnych” (zbyt wysokich) cenach.

Największa firma meblowa w Nowym Jorku, Seamans, prowadziła wyprzedaż co tydzień ... aż w końcu zbankrutowała.

Powszechne jest stosowanie zmiennych cen przez linie lotnicze i supermarkety.

Wszelkie formy premiowania, rabatów i wyprzedaży skłaniają klientów do kupowania jedynie wtedy, kiedy natrafią na okazję. Co jednak się dzieje, jeżeli firma w ogóle unika premiowania klientów?
W handlu detalicznym największe powodzenie mają firmy, stosujące „niskie ceny na co dzień” -  jak np. w USA Wal-Mart, K-Mart i szybko rosnące punkty sprzedaży detalicznej należące do hurtowni.

Jeżeli weźmiemy pod uwagę rozszerzanie asortymentu , to i ono w krótkim okresie prowadzi do wzrostu sprzedaży. Takie firmy piwowarskie jak Miller, Coors, Budweiser czy  Anheuser-Busch wprowadziły pod tą samą marką piwo Light. W pierwszych latach bito rekordy obrotów, by  w ciągu raptem pięciu lat w każdej z tych firm odnotowano spadek sprzedaży całościowej w porównaniu ze sprzedażą w okresie posiadania tylko jednego gatunku piwa.
W 1985 Murjani wprowadził na rynek odzież pod marką Coca-Coli. Dwa lata później hurtowa sprzedaż osiągnęła 250mln USD, a w kolejny rok później niesprzedane zapasy obciążyły Murjaniego na wiele milionów USD.
Donald Trump, operując swoim nazwiskiem, kupował hotele, kasyna, linię lotniczą, centrum handlowe ... żeby w końcu mieć 1.4mld USD długów – przyczyna powodzenia w krótkim okresie i upadku w długim: rozszerzanie asortymentu.

„Może wydaje się to łatwe, ale marketing nie jest grą dla amatorów.”

Prawo perspektywy możemy też przenieść na życie codzienne:
- Jeżeli zrabujesz z banku 100tys. zł i spędzisz 10 lat w więzieniu, to albo zarobiłeś 100tys. zł w jeden dzień, albo po 10tys. zł rocznie za 10lat ciężkich robót – wszystko zależy od punktu widzenia.
- Przejedzenie przynosi krótkotrwałe zadowolenie, ale w długim okresie powoduje otyłość i depresję.
- Inflacja może na krótko pobudzić gospodarkę, ale w długim okresie prowadzi do recesji.



 
Masz już swój E-Biznes, ale chciałbyś osiągać większe dochody, generować większy ruch na stronie i więcej klientów?

Masz pieniądze do zainwestowania, ale nie wiesz, od czego zacząć?

Zapraszam do współpracy z nami:


Jak dołączyć do grona 10% najlepszych sprzedawców i zarabiać krocie? Myślisz że nie jesteś sprzedawcą bo w pracy siedzisz za biurkiem, stoisz przy taśmie produkcyjnej, a może uczysz w szkole. Niestety każdy z nas sprzedaje ... swój czas, wiedzę, często jakiś produkt. Jeżeli chcesz to robić skutecznie osiągając znacznie wyższe profity i ułatwiając sobie relacje z ludźmi to Brian Tracy, światowy ekspert w dziedzinie samorozwoju, motywacji i skutecznej sprzedaży, poświęcił wiele lat, by znaleźć odpowiedź na to pytanie.



Bum  wciąż trwa. Czy już skorzystałeś z tego trendu? Tylko jak wsiąść do pociągu jeżeli nie mamy na bilet? Okazuje się, że jest to łatwiejsze niż się może wydawać.



    „Wielki płomień rodzi się z małej iskry”

                                   Dante Alighieri

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz