piątek, 18 stycznia 2019

PRAWO JEDYNEGO ROZWIĄZANIA

Znalezione obrazy dla zapytania PRAWO JEDYNEGO ROZWIÄ„ZANIA


„W każdej sytuacji istnieje tylko jedno rozwiązanie, które przyniesie liczące się wyniki.”

Wielu marketingowców uważa sukces za łączny wynik wielu perfekcyjnie zrealizowanych małych działań. Sądzą oni, że mogą wybierać spośród wielu różnych strategii i odnieść sukces pod warunkiem, że włożą dość wysiłku w realizację swojego programu. Sprawiają wrażenie, jakby uważali, iż najlepszym sposobem rozwijania się jest wtykanie nosa we wszystko. Jeżeli nie pracują w przodującej firmie, często starają się robić to, co ona, tylko trochę lepiej. ”Mocniej się starać” nie jest w marketingu receptą na sukces.

Czy firma stara się mocno, czy słabo, różnice w efektach będą niewielkie, a im jest ona większa, tym bardziej prawo średniej eliminuje wszelkie korzyści, które mogłyby płynąć z tych starań.

Historia uczy nas, że jedyne co jest skuteczne w marketingu, to jedno silne uderzenie – w dowolnej sytuacji tylko jedno rozwiązanie przyniesie znaczący zysk. Jedno silne uderzenie, którego „nieprzyjaciel” najmniej się spodziewa.

Modele samochodów średniej klasy przez wiele lat były główną siłą General Motors. Dzięki takim markom jak Chevrolet, Pontiac, Oldsmobile, Buick, Cadillac GM odpierał ataki Forda, Chryslera i American Motors. Jednak GM zostało osłabione dzięki dwóm atakom: Japończycy weszli na dolną część rynku małymi samochodami (Toyota, Honda, Datsun) oraz Niemcy weszli na górną część rynku dzięki superluksusowym Mercedesom i BMW. General Motors poczuł się zagrożony i dążąc do wzmocnienia najdroższych i najtańszych samochodów ze swojego asortymentu, ograniczył wydatki na samochody średniej klasy, poprzez zastosowanie takiej samej stylizacji karoserii. Nagle nikt nie mógł odróżnić Chevroleta od Pontiaca, Buicka czy Oldsmobile’a. To osłabiło pozycję GM na rynku samochodów średniej klasy, co stworzyło możliwość ataku Fordowi (modele Taurus i Sable zaprojektowane w europejskim stylu) oraz Japończykom (Acura, Lexus, Infiniti). Teraz General Motors jest słaby na całym froncie.

Aby odkryć tę jedyną koncepcję, trzeba wiedzieć co się dzieje na rynku, znaleźć się na froncie w błocie pola bitwy. Ze względu na zbyt wysokie koszty pomyłki, kierownictwo nie może przekazywać innym uprawnień do podejmowania decyzji marketingowych. W General Motors finansiści przejęli sprawy w swoje ręce i zainteresowali się liczbami, a nie markami. O ironio wraz z markami zniknęły liczby.

Trudno jest znaleźć to jedyne słuszne rozwiązanie jeżeli siedzi się w centrali i nie uczestniczy w działaniu.

„Twoje działanie i tylko twoje działanie określa twoją wartość.” Johann Gottlieb Fichte


Jeśli w tym momencie wygrałbyś milion dolarów, czy nadal robiłbyś dokładnie to samo co robisz?

Powyższe pytanie może okazać się kluczowe dla zmiany Twojego myślenia w kwestiach finansowych. Większość z nas, niestety, nigdy nie zadaje sobie jednak podobnych pytań. Dlaczego jest to takie istotne? Przede wszystkim musimy zauważyć, że pojęcie praca oraz pieniądze nie są sobie równoważne.

Niektórzy mówią "Szukam pracy", a tak naprawdę mają oni na myśli "Szukam pieniędzy".



1 komentarz: