Wielu licealistów i studentów ma trudności z adaptacją do nowego sposobu uczenia się, gdyż brakuje im odpowiednich do tego narzędzi - nie opanowali jeszcze metod samodzielnej pracy intelektualnej.
Tradycyjny system edukacji nakierowany jest bardziej na gromadzenie wiadomości niż na rozwijanie umiejętności samodzielnego uczenia się. Celem tej książki jest pomoc uczniom i studentom, a także biznesmenom i wszystkim tym, którzy pragną się doskonalić, w rozwijaniu ich umiejętności.
Zaprezentowane przykłady i ćwiczenia pokazują, w jaki sposób można rozwijać umiejętności osobiste: samodzielność, gospodarowanie czasem, koncentrację, kontrolowanie emocji i lęków, a także umiejętności intelektualne: słuchanie, notowanie, czytanie, zapamiętywanie, pisanie prac, zdawanie egzaminów. Poszczególne rozdziały publikacji zostały pomyślane tak, aby można było je traktować jako odrębne całości. Każdy rozdział poprzedzony jest szczegółowym spisem treści oraz listą celów wraz z opisem ich natury i właściwości z punktu widzenia procesu uczenia się.
Zaprezentowane przykłady i ćwiczenia pokazują, w jaki sposób można rozwijać umiejętności osobiste: samodzielność, gospodarowanie czasem, koncentrację, kontrolowanie emocji i lęków, a także umiejętności intelektualne: słuchanie, notowanie, czytanie, zapamiętywanie, pisanie prac, zdawanie egzaminów. Poszczególne rozdziały publikacji zostały pomyślane tak, aby można było je traktować jako odrębne całości. Każdy rozdział poprzedzony jest szczegółowym spisem treści oraz listą celów wraz z opisem ich natury i właściwości z punktu widzenia procesu uczenia się.
Rozwiązania zalecanych ćwiczeń znajdują się na końcu książki.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz