Pewnie nie uwierzysz mi na słowo, gdy powiem, że wyciągi narciarskie wykorzystują pewien chwyt marketingowy, nad którym się nie zastanawialiśmy. Tak! Górale dobrze wiedzą jak stosować zasady marketingu. W końcu mają tylko sezon, by zarobić na turystach!
Nie wiem, czy robią to świadomie, czy nie. Ale wykorzystują pewną ludzką skłonność. I dzięki temu wyciągi narciarskie tak często zmuszają nas do długotrwałego czekania, zanim rzesza klientów stojących przed nami skorzysta z orczyków. Jak oni to robią?
Pomijam fakt, że wiele osób wyjeżdża w góry właśnie na narty i nie ma zamiaru na tym oszczędzać. Także dlatego dajemy im zarobić. Na czym polega sukces dobrze usytuowanych wyciągów?
Jedną z wielu jego przyczyn jest......stosowanie punktów zamiast pieniędzy.
Łatwiej nam się rozstać z "jakimiś" punktami niż z ciężko wypracowaną "krwawicą". Kiedy kupujemy karnet na kilka zjazdów, przestajemy liczyć się z tym, że wjazd na orczyku kosztuje 3 zł i "nie żałując sobie" wydajemy więcej. Kasyna wykorzystują tę samą technikę: zamiast pieniędzy klienci grają żetonami.
W gruncie rzeczy to to samo, ale jak brzmi?
...wydałem 50 złotych!
...wydałem 25 żetonów!
Jak wykorzystać tę metodę w Twoim biznesie?
Możesz wprowadzić innowacyjny system płatności. Za każdy zakupiony produkt klient otrzymuje Złote Punkty.
Możesz wprowadzić innowacyjny system płatności. Za każdy zakupiony produkt klient otrzymuje Złote Punkty.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz