Nie zawsze konieczne są drogie kursy i szkolenia, często wystarcza staranna obserwacja i umiejętność modelowania...
Większość technik i narzędzi NLP została wypracowana w drodze procesu zwanego "modelowaniem". Początkowym dążeniem twórców NLP było modelowanie efektywnych zachowań i poprzedzających je procesów kognitywnych (Grinder i Bandler skupili się najpierw na sposobie pracy najbardziej skutecznych
psychoterapeutów lat 70-tych w USA, później badania te, kontynuowane przez ich uczniów objęły również przedstawicieli innych dziedzin: twórców, wynalazców, uczonych, przywódców i innych). Proces modelowania obejmuje trzy podstawowe etapy:
- Identyfikacja i analiza procesów czy strategii wewnętrznych poprzedzających i warunkujących daną umiejętność. Wynikiem jest rozpoznanie "programu" poznawczego zapewniającego skuteczne działanie i rozłożenie go na podstawowe elementy składowe.
- Opracowanie narzędzi pozwalających w przystępny sposób przekazywanie innym owych strategii efektywności.
- Zastosowanie tych strategii w działaniu.
Znacznie więcej informacji na temat modelowania, znajdziesz w ksiażce Scota Lewisa i Joe Vitale "Marketing impulsowy"
Książka do pobrania dla Ciebie:
http://www.kaizen.cracow.pl/pliki/markimpfree.pdf
Większość technik i narzędzi NLP została wypracowana w drodze procesu zwanego "modelowaniem". Początkowym dążeniem twórców NLP było modelowanie efektywnych zachowań i poprzedzających je procesów kognitywnych (Grinder i Bandler skupili się najpierw na sposobie pracy najbardziej skutecznych
psychoterapeutów lat 70-tych w USA, później badania te, kontynuowane przez ich uczniów objęły również przedstawicieli innych dziedzin: twórców, wynalazców, uczonych, przywódców i innych). Proces modelowania obejmuje trzy podstawowe etapy:
- Identyfikacja i analiza procesów czy strategii wewnętrznych poprzedzających i warunkujących daną umiejętność. Wynikiem jest rozpoznanie "programu" poznawczego zapewniającego skuteczne działanie i rozłożenie go na podstawowe elementy składowe.
- Opracowanie narzędzi pozwalających w przystępny sposób przekazywanie innym owych strategii efektywności.
- Zastosowanie tych strategii w działaniu.
Znacznie więcej informacji na temat modelowania, znajdziesz w ksiażce Scota Lewisa i Joe Vitale "Marketing impulsowy"
Książka do pobrania dla Ciebie:
http://www.kaizen.cracow.pl/pliki/markimpfree.pdf
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz