piątek, 13 sierpnia 2010

7 mitów o biznesie.

,,Jeśli chcesz odnieść sukces to wiedz co robisz, kochaj to co robisz i wierz w to co robisz."
                                                                                                          Will Rogers

Mit Pierwszy: "Pieniądz robi pieniądz." Gdyby pieniądz mógł naprawdę się rozmnażać, wszyscy ci, którzy wygrali miliony na loterii byliby dziś milionerami, a wcale tak nie jest. W Stanach prześledzono ostatnio losy wszystkich milionerów, którzy wzbogacili się wygrywając znienacka ogromne pieniądze na loterii i okazało się, że tylko trzy procent tych "milionerów z przypadku" naprawdę zabezpieczyło sobie wysoką stopę życiową. Statystycznie biorąc reszta loteryjnych milionerów już po dwóch latach jest bez grosza!
Mit Drugi: "Uczciwość w Biznesie Nie Popłaca"
Najlepszym przykładem na to jak błędne jest to stwierdzenie może być sukces firmy Sears - największej sieci domów towarowych w Stanach. Ta potężna firma licząca 880 sklepów o obrotach rocznych 40-50 miliardów dolarów oparła swoje całe istnienie na unikalnie pojętej uczciwości. Wizytówka Sears to legendarna gwarancja "Jeśli nie będziesz stuprocentowo zadowolony z naszego towaru, zwrócimy ci gotówkę lub wymienimy towar na inny." Ta gwarancja odnosi się nie tylko do telewizorów i lodówek, ale do odzieży, artykułów jubilerskich, mebli, nawet kosmetyków.

Mit Trzeci: "Unikaj Biznesu w Którym Jest Dużo Konkurencji"
Wejście w dziedzinę, w której istnieje sporo konkurencji jest najłatwiejsze i najbezpieczniejsze! Skoro jest konkurencja, szczególnie jeśli konkurencja odnosi sukcesy, oznacza to, że są także potrzeby konsumentów. A jeśli są potrzeby, zawsze jest miejsce na dodatkowy biznes, który jednak w jakiś sposób musi się odróżnić od innych.

Mit Czwarty: "Reklama Dzwignią Handlu"
Zdaję sobie sprawę z tego, że brzmi to jak herezja, ale to fakt. Reklama jest w wielu wypadkach bardziej szkodliwa niż jej brak. Z niewystarczającej reklamy poza tym można się stosunkowo łatwo wygrzebać - przereklamowanie zaś może naprawdę zabić biznes, który nie jest wystarczająco przygotowany do większej liczby klientów.

Mit Piąty: "Nie wyrażaj się dobrze o konkurencji"
Nie znam nikogo, kto stracił klienta wyrażając się dobrze o konkurencji - zdarzyło mi się natomiast zyskać z tego powodu. Bo inni  kopiąc pode mną dołki zniechęcali wielu klientów i tracili ich zaufanie!
Najlepszą dewizą jest ta, którą przejęłam od Toma Hopkinsa:
,,Ja się nie martwię konkurencją - niech się konkurencja martwi mną!"

Mit Szósty: "Żeby się Dobrze Sprzedać Trzeba Mieć Gadane"
Umiejętność sprzedawania to umiejętność komunikowania z innymi. To umiejętnść przekonywania - a to nie ma nic wspólnego z wrodzonym gadulstwem, choć niewątpliwie sztuka trafnego wypowiadania się (oszczędnie!) jest niezwykle pomocna.
W biznesie jest reguła: kto mówi mniej, wygrywa - kto mówi więcej, stawia się w pozycji przegranej.

Mit Siódmy: "Dobry Pomysł Jest na Wagę Złota"
Każdy ma od czasu do czasu fantastyczny pomysł. Pomysł nie jest jednak wiele wart. Oryginalny pomysł i opis jego realizacji, jeśli jest to opracowane w szczegółach na piśmie, stanowi czasem wartość. Ale nawet taki pomysł nie jest łatwy do sprzedania.
To fakt, że każde wielkie przedsięwzięcie rozpoczęło się od małego pomysłu. Ale o wiele więcej zostało zbudowanych na starych wypróbowanych metodach. Bądź więc dumny jeśli potrafisz wytrząsnąć z rękawa kilka świetnych pomysłów bo to świadczy o twojej wyobraźni, kreatywności. Ale dopiero odpowiedź na pytanie co zrobisz z tym pomysłem, plan i konsekwentna realizacja tego planu są na wagę złota.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz