czwartek, 24 czerwca 2010

Prawo pierwszeństwa myśli.


,,Dzieci przywiązują małą uwagę do nauczania,które dostają od swoich rodziców,za to wiernie odwzorowują ich charaktery." Mason Cooley

Du Mont skonstruował pierwszy odbiornik telewizyjny nadający się do sprzedaży, Duryea - pierwszy samochód, a Hurley - pierwszą pralkę mechaniczną. Niczego z tego już nie ma.

Czy jest jakiś błąd w prawie pierwszeństwa (pierwsze prawo)? Nie, ale prawo pierwszeństwa myśli stanowi jego modyfikację. Lepiej być pierwszym w czyjejś świadomości niż pierwszym na rynku. Być pierwszym na rynku jest ważne tylko ze względu na to, że dzięki temu można być pierwszym w świadomości.

Na przykład IBM nie był pierwszy na rynku dużych komputerów. Pierwszy był Remington RAND ze swoim komputerem UNIVAC. Jednakże dzięki wytężonym działaniom marketingowym IBM zajął pierwsze miejsce w świadomości klientów i szybko wygrał bitwę o komputery.

Prawo pierwszeństwa myśli wynika z prawa percepcji. Jeżeli marketing jest walką na percepcje, a nie na wyroby, to myśl jest ważniejsza od rynku.

Niestety, prowadzi to do wniosku, że istnieje jedna odpowiedź na wszystkie pytania marketingowe: pieniądze. A to nieprawda. Na marketing marnuje się więcej pieniędzy niż na jakikolwiek inny rodzaj ludzkiej działalności (oczywiście poza działalnością rządu).

Chce się coś zmienić w komputerze? Po prostu trzeba zmienić lub usunąć z pamięci istniejącą treść. Chce się coś zmienić w świadomości? Dajmy sobie spokój. Kiedy ktoś już wyrobił sobie jakieś zdanie, to rzadko kiedy, jeżeli w ogóle, da się je zmienić. W marketingu najbardziej marnotrawnym działaniem jest próba zmiany czyjegoś zdania.

Jeżeli chce się wywrzeć na kimś duże wrażenie, nie można najpierw wśliznąć się do jego świadomości, a następnie przez dłuższy czas, powoli zdobywać dobrą opinię. Umysł nie działa w taki sposób. Trzeba z hukiem do niego się wedrzeć.

Al Ries, Jack Trout "22 niezmienne prawa marketingu"

Czy wiesz dlaczego bogactwo jest chorobą przenoszona drogą płciową? Inaczej pisząc: dlaczego dzieci bogatych ludzi pięciokrotnie częściej powtarzają sukces swoich majętnych rodziców, zaś analogicznie dzieci z rodzin ubogich powtarzają historię życia swoich biednych przodków?

Odpowiedź jest prosta i wnioski z niej wypływające mogą mieć decydujące znaczenie dla Twojego powodzenia życiowego:

  • Bogaci od najmłodszych lat uczą swoje dzieci prawidłowych nawyków związanych z zarabianiem pieniędzy, uczą dyscypliny w wydatkach i sposobów rozwiązywania pojawiających się problemów - biedni zaś tracą czas i energię na obwinianie innych za własne kłopoty i na nieustanne narzekanie

  • Bogaci rozwijają inteligencję finansową swoich dzieci, ucząc jak uczciwie radzić sobie w życiu bez wydawania pieniędzy - biedni zaś szybko pozbywają się swoich pieniędzy uważając, że za wszystko trzeba płacić

  • Bogaci uważają edukację swoich dzieci za najważniejszą życiową inwestycję - biedni zaś pieniądze wydają najchętniej na dobra konsumpcyjne

  • Bogaci chętnie poświęcają osobisty czas na nauczanie swoich dzieci umiejętności - które zaniedbuje, lub pomija szkoła - biedni najchętniej spędzają czas przed telewizorem

  • Bogaci za najważniejszą inwestycję uważają edukację i rozwój kompetencji - najważniejszą zaś inwestycją biednych jest telewizor, lub samochód

  • Bogaci zwracają uwagę na jakość produktu / usługi oraz długofalowe korzyści jakie z jego nabycia wynikają - biedni pytają głównie o cenę.

Czy już teraz rozumiesz, że powodzenie finansowe jest wynikiem inwestowania w swoje wykształcenie, w rozwój unikalnych umiejętności, w trenowanie kluczowych dla osiągania sukcesu nawyków?

To właśnie z powodu prawidłowych nawyków wśród 80% będą stanowili ludzie majętni, lub pochodzący z takich rodzin. Czy to nie jest zastanawiające, że ktoś kto już ma będzie miał jeszcze więcej?

Ale zauważ, że 20% nie pochodzi z bogatych rodzin. Są to Ci, którzy mimo niesprzyjających warunków życiowych, potrafili wypracować prawidłowe nawyki, rozumieją wagę inwestowania we własny rozwój. Uwierz mi: to są prawdziwe diamenty - tylko ci nieliczni z uboższych rodzin osiągają w życiu zawrotny sukces.

Niestety decyzję muszę pozostawić Tobie...

...a co możesz zyskać zobacz tu:

www.martadymek.suportio.pl

www.zdrowymlm.blogspot.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz