poniedziałek, 7 maja 2012

Parę słów na temat przemocy w pracy


Pracodawcy twierdzą,że mobbing to kompletna bzdura. Pracownicy, wręcz przeciwnie


Ta rozbieżność zdań niestety będzie  istnieć tak długo, dopóki obie strony nie  postanowią dojść do konstruktywnego  porozumienia.

A przede wszystkim, dopóki szczerze  ze sobą nie porozmawiają. Dopóki nie  zrozumieją nawzajem swoich potrzeb  i poglądów. Ale najważniejsze, by obie  strony traktowały się z należnym  szacunkiem.

Dzięki pracownikom, pracodawca może  rozwijać swój biznes. Dzięki pracodawcy, pracownicy mogą się rozwijać zawodowo.

W idealnej sytuacji obie strony, powinny być usatysfakcjonowane. Ale w praktyce różnie z tym bywa...

To na co warto zwrócić uwagę, to nadużycia, i wywieranie presji na siebie. Im bardziej zaogniony staje się
konflikt, tym trudniej o porozumienie.

Zaczyna się niszcząca walka personalna, ze sobą i przeciw sobie, która niejednokrotnie ciągnie się latami,
pogrążając zainteresowanych w stresie, chaosie, przemocy psychicznej, czy ekonomicznej lub chorobie.

Ponieważ osoby doświadczające mobbingu w miejscu pracy – zarówno pracownicy, jak i pracodawcy – latami potrafią trwać w konflikcie nie widząc wyjścia, warto temu zaradzić. 



1 komentarz:

  1. Temat mobbingu dotyczy mnie osobiście. Na szczęście sprawę mam już za sobą. Było naprawdę ciężko, ale zbierałam dowody a z całą resztą pomogła mi jedna kancelaria adwokacka. Wrocław jest sporym miastem i wybór był ciężki, ale okazał się trafny. Sprawa zakończona dla mnie pozytywnie.

    OdpowiedzUsuń