czwartek, 16 czerwca 2016

Jak spowodowac żeby klient wydawał więcej?


,,W każdym negatywnym aspekcie życia szukaj pozytywnych akcenów." Nikodem Marszałek

Pewnie nie uwierzysz mi na słowo, gdy powiem, że wyciągi narciarskie wykorzystują pewien chwyt marketingowy, nad którym się nie zastanawialiśmy. Tak! Górale dobrze wiedzą jak stosować zasady marketingu. W końcu mają tylko sezon, by zarobić na turystach!

Nie wiem, czy robią to świadomie, czy nie. Ale wykorzystują pewną ludzką skłonność. I dzięki temu wyciągi narciarskie tak często zmuszają nas do długotrwałego czekania, zanim rzesza klientów stojących przed nami skorzysta z orczyków. Jak oni to robią?

Pomijam fakt, że wiele osób wyjeżdża w góry właśnie na narty i nie ma zamiaru na tym oszczędzać. Także dlatego dajemy im zarobić. Na czym polega sukces dobrze usytuowanych wyciągów?

Jedną z wielu jego przyczyn jest......stosowanie punktów zamiast pieniędzy.

Łatwiej nam się rozstać z "jakimiś" punktami niż z ciężko wypracowaną "krwawicą". Kiedy kupujemy karnet na kilka zjazdów, przestajemy liczyć się z tym, że wjazd na orczyku kosztuje 3 zł i "nie żałując sobie" wydajemy więcej. Kasyna wykorzystują tę samą technikę: zamiast pieniędzy klienci grają żetonami.

W gruncie rzeczy to to samo, ale jak brzmi?
...wydałem 50 złotych!
...wydałem 25 żetonów!
Jak wykorzystać tę metodę w Twoim biznesie?

Możesz wprowadzić innowacyjny system płatności. Za każdy zakupiony produkt klient otrzymuje Złote Punkty.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz